Stowarzyszenie POLPROWET stawia sobie za cel propagowanie etycznych działań marketingowych zarówno wśród członków stowarzyszenia, jak i w całej branży weterynaryjnych produktów leczniczych. W tym celu stworzyliśmy Kodeks Etyki Marketingowej, który stanowi zbiór zasad i norm, jakimi powinny kierować się podmioty wprowadzające do obrotu weterynaryjne produkty lecznicze w Polsce.
Wysoki standard etyczny zawarty w kodeksie bazuje na szacunku wobec niezależności i autorytetu lekarzy weterynarii oraz podkreśla wagę dobrostanu zwierząt i całego środowiska. Są to wartości, które Sygnatariusze kodeksu uznają za fundamentalne dla prowadzenia działalności w sferze marketingu weterynaryjnych produktów leczniczych. Wierzymy, że pozwolą one zbudować szerokie zaufanie do branży weterynaryjnych produktów leczniczych i będą podstawą do ciągłego rozwoju społecznej odpowiedzialności.
Zgodnie z Kodeksem Etyki Marketingowej Stowarzyszenia POLPROWET reklama weterynaryjnych produktów leczniczych powinna (wyciąg z Kodeksu):
Sygnatariuszem Kodeksu Etyki Marketingowej może zostać każdy podmiot wprowadzający do obrotu weterynaryjne produkty lecznicze w Polsce.
Sygnatariusze zobowiązują się przestrzegać Kodeksu i ponosić proporcjonalne koszty działalności organów zapewniających należyte oraz jednolite stosowanie zawartych w nim zasad postępowania.
Firmy zainteresowane dołączeniem do grona Sygnatariuszy i nominowaniem przedstawicieli do Rady Etyki Marketingowej zapraszamy do kontaktu z biurem POLPROWET biuro@polprowet.pl w celu otrzymania stosownego oświadczenia do podpisu.