Związek Przemysłu Weterynaryjnego POLPROVET stawia sobie za cel propagowanie etycznych działań marketingowych zarówno wśród członków Związku, jak i w całej branży weterynaryjnych produktów leczniczych. W tym celu stworzyliśmy Kodeks Etyki Marketingowej, który stanowi zbiór zasad i norm, jakimi  powinny kierować  się  podmioty wprowadzające do obrotu weterynaryjne produkty lecznicze w Polsce.

Wysoki standard etyczny zawarty w kodeksie bazuje na szacunku wobec niezależności i autorytetu lekarzy weterynarii oraz podkreśla wagę dobrostanu zwierząt i całego środowiska. Są to wartości, które Sygnatariusze kodeksu uznają za fundamentalne dla prowadzenia działalności w sferze marketingu weterynaryjnych produktów leczniczych. Wierzymy, że pozwolą one zbudować szerokie zaufanie do branży weterynaryjnych produktów leczniczych i będą podstawą do ciągłego rozwoju społecznej odpowiedzialności.

Zgodnie z Kodeksem Etyki Marketingowej Związku Przemysłu Weterynaryjnego POLPROVET reklama weterynaryjnych produktów leczniczych powinna (wyciąg z Kodeksu):

  • zachęcać do odpowiedzialnego stosowania Weterynaryjnego produktu leczniczego,
  • przedstawiać Weterynaryjny produkt leczniczy w sposób obiektywny i bez wyolbrzymiania jego właściwości,
  • wykorzystywać określenie „nowy” i podobne tylko wobec Weterynaryjnego produktu leczniczego w okresie jednego roku od jego pierwszego wprowadzenia do obrotu w Polsce, przy czym za uzasadnione uznaje się również wykorzystanie wskazanych określeń w okresie jednego roku od zmiany postaci Weterynaryjnego produktu leczniczego albo dodania nowego (dotychczas nieujawnionego) wskazania w Charakterystyce Produktu Leczniczego Weterynaryjnego,
  • wykorzystywać określenie „bezpieczny” i podobne tylko w szerszym kontekście, uzasadniającym sens użycia tych określeń,
  • opierać się na aktualnej wiedzy naukowej.

Sygnatariuszem Kodeksu Etyki Marketingowej może zostać każdy podmiot wprowadzający do obrotu weterynaryjne produkty lecznicze w Polsce.

Sygnatariusze zobowiązują się przestrzegać Kodeksu i ponosić proporcjonalne koszty działalności organów zapewniających należyte oraz jednolite stosowanie zawartych w nim zasad postępowania.

Firmy zainteresowane dołączeniem do grona Sygnatariuszy i nominowaniem przedstawicieli do Rady Etyki Marketingowej zapraszamy do kontaktu z biurem POLPROVET biuro@polprowet.pl w celu otrzymania stosownego oświadczenia do podpisu.

Pobierz Kodeks Etyki Marketingowej POLPROWET

Kodeks Etyki Marketingowej Polprovet.pdf

Kodeks Etyki Marketingowej Polprovet

pdf 315,9 kB
pobierz
docx

POLPROVET kodeks etyki marketingowej oswiadczenia sygnatariusza

docx 20,5 kB
pobierz