Kampania
ONE CI UFAJĄ
Polskie Stowarzyszenie Producentów i Importerów Leków Weterynaryjnych POLPROWET zwróciło uwagę na problem związany z nielegalną sprzedażą leków weterynaryjnych w Internecie.
Sprzedaż leków weterynaryjnych, za pośrednictwem Internetu rośnie z roku na rok – problem polega na tym, że w znacznej mierze jest ona nielegalna. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez POLPROWET, 63% procent jego członków obserwuje nasilenie tego zjawiska. Zagadnienie dotyczy zarówno leków OTC, jak i leków na receptę, podawanych zwierzętom domowym oraz gospodarskim. Zakup leków z niewiadomego źródła, może mieć poważne konsekwencje dla zdrowia zwierząt, ale także i ludzi.
Warto zaznaczyć, że od stycznia 2023 roku nowe rozporządzenie UE 2019/6, umożliwia sprzedaż leków weterynaryjnych przez Internet, ale tylko tych bez recepty. Leki OTC dla zwierząt mogą być sprzedawane przez ściśle określone podmioty. Listę firm i sklepów, które mogą legalnie obracać w handlu detalicznym lekami OTC dla zwierząt, można znaleźć na stronie Głównego Inspektoratu Weterynaryjnego. Dlatego stowarzyszenie podniosło tę ważną społecznie kwestie organizując akcję informacyjną dotyczącą zakupu leków przeznaczonych dla zwierząt.
Cele kampanii
- Cel główny: Uświadomienie społeczeństwa o zagrożeniach wynikających z zakupu leków weterynaryjnych z nielegalnych źródeł w Internecie.
- Cel szczegółowy: Promowanie świadomych decyzji zakupowych poprzez informowanie o zasadach legalnej sprzedaży leków OTC oraz nowych regulacjach UE.
Zrealizowane działania
- Działania w mediach społecznościowych:
- Facebook: Główny kanał kampanii, w tym posty informacyjne na temat regulacji UE i konsekwencji nielegalnych zakupów.
- LinkedIn: Uzupełniający kanał dla branżowych odbiorców, podkreślający kluczowe dane z badań POLPROWET.
- Publikacje prasowe.
Patroni kampanii
Social Media
Kanały komunikacji
- Facebook:
- 3 posty promowane z budżetem 300 zł.
- Liczba reakcji: 900.
- Kampania dotarła do 18 tys. odbiorców.
- Linkedin:
- 4 posty organiczne.
- Liczba wyświetleń: 2563.
Publikacje medialne
- Łączny zasięg: 227,836 UU.
- Wartość ekwiwalentu reklamowego (AVE): 31,728 zł.
Przykładowe kreacje
ONE CI UFAJĄ
O stowarzyszeniu:
POLPROWET reprezentuje 16 wiodących producentów i generalnych dystrybutorów leków i szczepionek dla zwierząt, obejmując ponad 85% polskiego rynku. Reprezentanci branży zrzeszeni w stowarzyszeniu na co dzień zapewniają lekarzom weterynarii środki do opieki nad milionami zwierząt w Polsce. Organizacja ta współpracuje ze swoim europejskim odpowiednikiem Animal Health Europe, realizując wspólne statutowe cele.