Kampania

Nieszczepiony? Nie wierzę! Zaszczep zwierzę!

Nieszczepiony? Nie wierzę! Zaszczep zwierzę! – pod takim hasłem Polskie Stowarzyszenie Producentów i Importerów Leków Weterynaryjnych POLPROWET wraz z Krajową Izbą Lekarsko-Weterynaryjną oraz Polskim Stowarzyszeniem Lekarzy Weterynarii Małych Zwierząt przeprowadziło kampanię informacyjną promującą szczepienia wśród zwierząt.  

Na przestrzeni ostatnich 30 lat z mapy Polski prawie całkowicie zniknęło wiele chorób zakaźnych zwierząt, które na początku lat 90. były powszechnie spotykane. Nie oznacza to jednak, że możemy zaprzestać szczepień naszych pupili. W Polsce co roku wybuchają ogniska wścieklizny, które powodują, że w niektórych województwach wprowadza się nakaz szczepienia kotów. Warto zaznaczyć, że szczepienia psów przeciw wściekliźnie są obowiązkowe, na terenie całej Polski.  

Według WHO na świecie co roku odnotowuje się około 70 tys. zakażeń ludzi wścieklizną, która jest chorobą nieuleczalną a zakażenie nią jest niemal jednoznaczne ze śmiercią pacjenta. W Polsce ostatni przypadek śmierci człowieka w wyniku zarażenia tym wirusem miał miejsce ponad dwie dekady temu. 

W związku z powyższym POLPROWET wraz z partnerami przeprowadził akcję popularyzującą szczepienie zwierząt domowych ma na celu podkreślenie ich wagi w zapobieganiu występowaniu wielu groźnych chorób zakaźnych zarówno u ludzi jak i zwierząt.  

Cele kampanii

  • Cel główny: Zwiększenie świadomości na temat szczepień zwierząt w Polsce.
  • Cel szczegółowy: Edukowanie właścicieli zwierząt domowych o znaczeniu regularnych szczepień dla zdrowia ich pupili oraz społeczności.

1

Zrealizowane działania

  • Działania w mediach społecznościowych:
    • Facebook: Główny kanał kampanii, obejmujący posty z kluczowymi hasłami („Nieszczepiony? Nie wierzę! Zaszczep zwierzę!”) oraz grafikami edukacyjnymi.
    • LinkedIn: Wsparcie w budowaniu profesjonalnego wizerunku i szerzeniu informacji w środowisku weterynaryjnym.

 

  • Publikacje prasowe.

 

Patroni kampanii

Partnerzy:

  • Polskie Stowarzyszenie Lekarzy Weterynarii Małych Zwierząt.
  • Krajowa Izba Lekarsko-Weterynaryjna.

Projekt bez nazwy (26)

Współpraca międzynarodowa:

  • AnimalHealth Europe.

Projekt bez nazwy (25)

Social Media

  • Facebook: Główny kanał kampanii. Liczba reakcji: 1504. Zasięg: 27,882.
  • LinkedIn: Wspierający kanał kampanii, zasięg szerzący treści wśród profesjonalistów.

Publikacje medialne

  • Liczba publikacji: 38.
  • Łączny zasięg: 546,1 tys. UU.
  • Wartość ekwiwalentu reklamowego (AVE): 69,4 tys. zł.

 

Przykładowe kreacje:

O stowarzyszeniu

POLPROWET reprezentuje 15 wiodących producentów i generalnych dystrybutorów leków i szczepionek dla zwierząt, obejmując ponad 85% polskiego rynku leków weterynaryjnych. Reprezentanci branży zrzeszeni w stowarzyszeniu na co dzień zapewniają lekarzom weterynarii środki do opieki nad milionami zwierząt w Polsce. Organizacja ta współpracuje ze swoim europejskim odpowiednikiem Animal Health Europe, realizując wspólne statutowe cele.