Branza chce mowic o zdrowiu zwierzat

Branża leków dla zwierząt chce mówić głośniej o zdrowiu

Aktywny głos w kanałach mediów społecznościowych i nowa strona internetowa z biurem prasowym to tylko część zmian, jakie wprowadzono w Polskim Stowarzyszeniu Producentów i Importerów Leków Weterynaryjnych — POLPROWET. Organizacja od lat jest głosem branży w najważniejszych kwestiach dotyczących zdrowia zwierząt domowych i hodowlanych, a jej aktywne oblicze w świecie online, to pierwszy krok w promocji idei #jednozdrowie.

POLPROWET reprezentuje 14 wiodących producentów i importerów leków i szczepionek dla zwierząt, obejmując 80% polskiego rynku. Firmy z branży mające swoich reprezentantów w stowarzyszeniu, na co dzień zapewniają lekarzom weterynarii narzędzia do opieki nad milionami zwierząt w Polsce.
– Stowarzyszenie reprezentuje branżę w kluczowych kwestiach związanych z regulacjami dotyczącymi obrotu leków weterynaryjnych. Jednak dziś to nie wystarczy, ponieważ doskonale zdajemy sobie sprawę z faktu, iż nasze działania, jako branży, mają realny wpływ na miliony właścicieli zwierząt w Polsce. Dlatego postanowiliśmy dostosować naszą komunikację do odbiorców, wychodząc poza schemat działań instytucjonalnych. Stworzyliśmy nową stronę WWW, aktywnie działamy w mediach społecznościowych. Wszystko po to, aby podkreślić znaczenie idei #jednozdrowie, którą razem z naszym europejskim partnerem AnimalhealthEurope (AhE) pragniemy propagować – mówi Radosław Knap, sekretarz generalny stowarzyszenia POLPROWET.

Ochrona i promocja zdrowia zarówno zwierząt, jak i ludzi to jedno z podstawowych statutowych zadań stowarzyszenia. Cel ten w obecnych czasach może być realizowany na różne sposoby, a jednym z nich jest nowoczesna, profesjonalna komunikacja.

– Nowoczesna komunikacja zakłada otwartość i przejrzystość połączoną z szybkim dostępem do informacji. Organizacje branżowe takie jak Polprowet, aby skutecznie komunikować się ze swoim otoczeniem, muszą korzystać z odpowiednich narzędzi i aktywnie mówić o tym, jak ich działania przyczyniają się do wprowadzenia rozwiązań, mających wpływ na każdego z nas. Do tego służą właśnie takie narzędzia jak media społecznościowe, profesjonalna witryna z biurem prasowym – mówi Justyna Lulkiewicz, szefowa butikowej agencji Public Relations LulkiewiczPR, wspierająca stowarzyszenie w działaniach komunikacyjnych.

Stowarzyszenia branżowe chcą mówić głośno i wyraźnie tak, aby mogły być słyszane przez media, władze i obywateli — powiedział Marek Woźniak prezes zarządu netPR.pl, - w istocie potrzebują rozwiązań chmurowych, które spowodują, że wiele kanałów komunikacji zacznie ze sobą współgrać. Dla stowarzyszeń niezwykle istotne jest, aby nawet złożone projekty mogły powstawać szybko, w racjonalnym budżecie i co równie ważnie z zachowaniem zgodności z wymogami prawa, w szczególności tymi dotyczycącymi danych osobowych — dodaje.

Stowarzyszenie zabiera aktywnie głos w kwestiach związanych z propagowaniem idei #jednozdrowie, zagadnieniach dotyczących nowych regulacji Komisji Europejskiej odnoszących się do ograniczania dostępności leków bakteriobójczych czy innych istotnych kwestiach związanych z rejestracją, dostępnością i obrotem lekami weterynaryjnymi.


Więcej informacji o działalności stowarzyszenia można znaleźć na:

www.polprowet.pl
www.linkedin.com/company/polprowet
https://www.facebook.com/polprowet
https://twitter.com/POLPROWET

POLPROWET reprezentuje 14 wiodących producentów leków i szczepionek dla zwierząt, obejmując 80% polskiego rynku. Reprezentanci branży zrzeszeni w stowarzyszeniu na co dzień zapewniają lekarzom weterynarii narzędzia do opieki nad milionami zwierząt w Polsce. Organizacja ta współpracuje ze swoim europejskim odpowiednikiem Animal Health Europe, realizując wspólne statutowe cele.

Kontakt dla mediów

Radosław Knap
Sekretarz generalny

rknap@polprowet.pl
+48 602 186 077